Eindelijk in Afrika - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Thomas Wissingh - WaarBenJij.nu Eindelijk in Afrika - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Thomas Wissingh - WaarBenJij.nu

Eindelijk in Afrika

Door: WissinghsFive

Blijf op de hoogte en volg Thomas

08 Februari 2012 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Na afgelopen vrijdag om half 1 aan te zijn gekomen op Schiphol Airport is het me gelukt om na 48 uur het vliegveld van Johannesburg te verlaten. In Johannesburg had ik een weekend geplant, maar dit is uiteindelijk maar een middagje geworden.
In Johannesburg heb ik verbleven in het Diamond Diggers hostel, welke een beetje in een afgelegen wijk lag. Ik kwam aan bij een Klein poortje waar alleen het huisnummer op stond aangegeven. Maar gelukkig was van binnen wel alles heel mooi. Ik verbleef in mijn eentje in een dorm room met 12 bedden, dus ik had ruimte genoeg.
Na met gevaar voor eigen leven boodschappen te hebben gedaan (ze kijken me allemaal aan alsof ik blank was :P) heb ik kennis gemaakt met de ander gasten van het Hostel. Koryang, van Uganda, Hyamo, van Japan en nog een hele grootte Zuid-Afrikaan. ‘S avonds zijn we met zijn alle uit eten geweest, en heb ik toch nog maar even het Afrikaanse eten uitgesteld. Ik had een heerlijke Italiaanse pizza met een lekkere koude Amstel. De heen weg konden we met een heel klein mini busje, helaas reed deze niet meer op de terug weg. Dus hebben we een pick-up aangehouden en die wilde ons wel even terug brengen. Later op die avond kwam er ook nog een Ier, Ben Bucklang, aan in het hostel. En na een tijdje te hebben gepraat kwam mijn vrijwilligers werk te boven. Ben bleek een Anti Poaching Officer te zijn voor een NGO en hij had misschien nog wel wat vrijwilligers werk liggen voor als ik klaar was na deze maand. Dus wie weet, misschien ga ik wel gelijk door naar een ander Project.
Na een gezellig avond was het tijd om te gaan slapen, want de volgende ochtend zou ik al weer om 6 uur worden opgehaald om naar het Kruger park te gaan. Ten minste dat was de bedoeling. Ik dus mijn wekker gezet om half 6, bleek de bus er al om half 6 te zijn. Dat was dus behoorlijk snel opstaan ;), maar goed het was wel fijn dat er in ieder geval een bus was.
Maandag ben ik dus met de bus van Johannesburg naar Hoedspruit gereisd. Het was een klein busje met in totaal 10 mensen. 2 Fransen, een Canadees, 2 Australiers, een Duister en nog twee Nederlanders. Om drie uur ‘s middags kwam ik aan in Hoedspruit, dus het was een behoorlijke reis van negen en een half uur. In Hoedspruit had ik nog geen slaap plek geregeld, dus ik werd gedropt in het midden van Hoedspruit. Gelukkig had ik na de eerste keer vragen al een hostel gevonden waar ik de nacht kon door brengen, dus dat ging best wel soepel. Ik verbleef in de Maruleng lodge waar ik in een dorm met drie bedden verbleef, wat dat betreft was ik er wel ietsje op achteruit gegaan in vergelijking met Johannesburg.

Dinsdag werd ik om 12 uur opgehaald door Janti, de ranger, Sandra, vrijwilliger uit Oostenrijk, en Evelien, vrijwilliger uit Brazilie. We gingen later ook nog Sebastiaan, een Duister, ophalen van het vliegveld. We waren dus met vijf mensen, Sandra ging wel vandaag al weer weg. Maar heeft nog wel even wat dingen uitgelegd enzo, want ze was hier al drie weken.
Op de weg naar het kamp, wat een 2 en een half uur rijden is over hobbelige bosweggetjes, ben ik al verschillende dieren tegen gekomen. Een giraf, wat impala’s en wat wrattenzwijnen. Op het kamp aangekomen waren wij de enige daar, omdat op het moment er geen toeristen zijn. Het is hier dan ook behoorlijk rustig op het moment. Maar op het kamp aangekomen hebben we even gerelaxt in het zwembadje en vervolgens lekker avond gegeten, we aten een soort van oliebollen. Wat ik wel leuk vond, aangezien ik die met oud en nieuw nog niet had kunnen eten. Na het eten hebben we nog even geprobeerd wat nachtelijk wild life te spotten, helaas hebben we alleen maar een verdwaalde hyena voorbij zien komen. Na het spotten ben ik maar vroeg gaan slapen omdat we vandaag alweer vroeg op moesten, want we gingen een safari doen te paard. En vervolgens ook Sandra weg brengen naar het vliegveld. In het kamp is trouwens wel telefonisch bereik, maar niet tot nauwelijks internet, dus een beetje Skype zit er helaas niet in. Mijn Afrikaanse nummer is trouwens (+27) 076 138 9050, voor wie het leuk vind ;).

Nou, vandaag zijn we dus op een safari geweest te paard. Dat was in het begin nog een hele uitdaging, want ik had nog nooit van mijn leven op een paard gezeten. Maar na een kwartiertje lukte het me om het paard onder controle te houden en zelfs om een klein draftje te zetten met het paard. (ik ben er trouwens geen 1 keer vanaf gevallen.) Tijdens de safari hebben we zebra’s en giraffen van heel dichtbij gezien. Ook een lief klein baby girafje die echt pas net was geboren, omdat zijn navelstreng nog vast zat. Voor de rest zijn we ook nog was impala’s en bushbock’s tegen gekomen.
Na de safari was het tijd om Sandra af te zetten op het vliegveld en weer terug te gaan naar het kamp. Op de terug weg naar het kamp zijn we echt heel veel diren tegen gekomen. Buffel, gnoe, wrattenzwijn, giraf, olifant, impala, nyala, zebra, neushoornvogel, waterbok en nog een aantal andere dieren.
‘S middags hebben we nog een kleine safari gedaan, alleen leek het toen alsof alle dieren ergens aan het slapen waren. Behalve dan de giraffen die bijna in de auto zaten. Dat was wel even leuk. Voor de rest hebben we nu huis werk opgekregen voor morgen ochtend, ik mag alles gaan uitzoeken van het luipaard. Vandaag moet ik trouwens maar weer vroeg gaan slapen, want morgen vroeg gaan we een safari te voet doen.

Dus dat was hem weer voor nu even, meer volgen nog

  • 08 Februari 2012 - 19:36

    Deniece:

    Haha, gewoon lekker aan de Amstel en de pizza:P
    Het is eigenlijk net als thuis!

  • 08 Februari 2012 - 19:40

    Sandra:

    Ga maar lekker wilde dieren spotten, want voor de elfstedentocht hoef je niet terug te komen, gaat niet door!

  • 08 Februari 2012 - 20:14

    Yvonne:

    Dat klinkt wel super gaaf zeg met al die dieren! Wij gaan morgen cruisen !!!

  • 08 Februari 2012 - 21:26

    Nanda:

    En dan te bedenken dat we hier in de kou zitten. Je bent dan wel 48 uur onderweg geweest maar nu ben je ook wel echt in een andere wereld gestapt, leuk om mee te lezen. En je bent blijkbaar niet de enige traveller, leuk al zoveel andere mensen ontmoeten. Hou je taai. Nanda

  • 08 Februari 2012 - 22:46

    Jessie:

    Haha, je schrijft echt heel grappig :) En ik zei zelfs bijna hardop 'aaah' bij de woorden 'lief klein baby girafje' :) heel veel plezier nog! en let je wel op met je grote teen?

  • 08 Februari 2012 - 23:19

    Hans:

    Apart op zo'n paard he? Heb het ook ooit geprobeerd. Zijn best groot.
    Boodschappen met gevaar voor eigen leven? Het is toch niet meer zo gevaarlijk in Johannesburg!?
    Wat moet je zoal uitzoeken van het luipaard? Heb je foto's kunnen maken onderweg? Vooral van dat babygiraffie natuurlijk.
    De familiewedstrijd is overigens in het voordeel van Bastiaan en z'n maatje uitgevallen. Een dubbeltje op z'n kant hoor (ruim 40 jaar tegen ruim 110 jaar).
    11 steden gaat nog wel lukken hoor, heb ik tenslotte voorspeld in november. Maar je kunt beter in een mooi park zitten in Afrika.
    xx

  • 09 Februari 2012 - 08:33

    Nils:

    Oi buddy, I told you so, you'll meet plenty of new people and have wonderfull experiences!! And in saying that, you're making me jealous and wanting to leave this country asap! If all goes well, I'll be in Kenya mid June, but if you feel lonely before that time a will consider joining you on your travels...Have fun and a big hugg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg

Vrijwilligerswerk Kruger National Park

Recente Reisverslagen:

14 April 2012

Van Port Elizabeth naar Johannesburg

26 Maart 2012

Garden route

19 Maart 2012

Kaapstad, Cape town

12 Maart 2012

Johannesburg

08 Maart 2012

Laatste dagen Project,
Thomas

Actief sinds 22 Dec. 2011
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 8985

Voorgaande reizen:

03 Februari 2012 - 17 April 2012

Vrijwilligerswerk Kruger National Park

Landen bezocht: